<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6447516\x26blogName\x3dTiada+Jawapan\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://tiadajawapan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://tiadajawapan.blogspot.com/\x26vt\x3d-2583133015439808147', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can’t have them...
Tiada Jawapan
Monday, November 15, 2004
Tragedi Malam Raya
Currenly listening to Celine Dion - When the Wrong one Luv u Right

Gothca! Heh.. kejap je dah 2 hari raya. 2nd day of raya.. aku lepak kat rumah the whole day. Semalam dah sakan pergi beraya rumah pakcik makcik. As usual, every year we all berkonvoi bila gi beraya. 7 keta semuanya utk tahun ni. Happening la..sekali serbu..panik tuan rumah.
This year aku balik lewat sket, Jumaat malam baru bertolak dr KL. Luckily jalan tak jem as expected. Cousin aku yg bertolak earlier than us, sangkut kat Seremban. Berbuka la dlm jem. Sampai kg, gi rumah Nenda dulu. Perghh...semua suku sakat dah balik. Meriah sungguh.Family besar..mana taknya. Buat kenduri pun takyah panggil org luar...terasa sungguh nak beraya.
A day before raya, pepagi lagi dah bizi buat keje. Bit tired gak la. And during malam raya...we all berbuka ramai2 kat rumah Nenda. Lepas je semayang maghrib... semua serbu nak gi main mercun. Dey.. bingit jugak lah telinga. thunderclap, thunderking, bom, lalat.. bla bla bla.. roket pun ada. Ade pulak tukang sponsornya. Satu kotak habis mercun untuk that nite. Dah macam tradisi pulak derang ni.. berlawan2.. satu kampung riuh.
Lepas Isyak, as usual.. during malam raya we all sefamily bertakbir kat rumah dan bermaafan. Tragedi malam raya? Haa.. except las year je yg tak buat macam tuh. Got horror stori during malam raya tahun lepas. Adik aku eksiden kereta. Lepas berbuka.. on the way nak balik rumah, keta terbalik, juz nearby dgn tmpat dia eksiden dgn arwah kezen aku. Kecut peyut bila dpt call dia eksiden. Sib baik dia tak apa2. Cuma luka2 je. Tp Nenda la bisingm.Keta? Almost fully damaged lah jugak. Betul2 malam raya. Kot terjadi anything.. fuh...So tahun ni, ayah aku dah warning, lepas berbuka jgn nak merayap. Gi masjid dan bertakbir. Tahun ni jugak aku tgk adik aku ni dok rumah je.
Raya tahun ni, aku takdek baju raya. So pakaila baju kurung yg ada. Hehe.. kisahnya..aku terlupa nak hantar kain kat tailor. A week b4 raya baru aku perasan kain yg sepatutnya buat baju tu aku tak hantar lagi. Ermm.. takpala..lgpun adik beradik yg lain pun takde baju baru. Masing2 malas nak buat. Sbb nanti tak berpakai. Pakai pun just during hari raya.
Orait ppl.. nak berundur dulu. B4 that.. Selamat Ari raya to All kengkawans sekalian. Maaf zahir batin orait! Cerita lama dah lama berkubur...bukak buku baru dah. See yaaa..
 
Comments: Post a Comment
TJ @ Ryanis Rendra
Email Me?
F | Single | Malaysian | 20++
Cats Lover.. Else?
Travelling | Watchin Movies | Observing | Sleeping | Reading Books | Hang Out | Outdoor Stuff

Current Mood The current mood of ryanisrendra at www.imood.com

My Fav Links